Dagens: Köttfärssoppa

Du behöver:
500g köttfärs
2,5 dl matl.grädde
1 Gul lök
½ purjolök
2 morötter
1 liten burk majs
1 liten burk kikärtor
2 jimbo (buljong)
1 grönsaksbuljong
salt & peppar

Så här gör du :
Fräs köttfärsen i en kastrull, salta & peppra.
Lägg i löken & morötterna och häll på 1 L vatten + buljongtärningarna och jimbo. låt koka.
När morötterna nästan är klara lägger du i purjo, majs & kikärtorna och häller på mat.grädden. låt koka ihop 5-10 min. Klart!! GottGott blev det :)

(Jimbo är som en buljongkrydda som är kanon gott till allt! jag har köpt med massor från Gambia.. )





Kommentarer
Postat av: fiaaa

Mums.detta måste provas lät supergott!!!!

hoppas soppan gjort dig lite friskare så vi ses på jobbet snart!!!krya på dig lite tillfrån mig=)pöss..på kinden om du fortf hostar alltså;)

2009-01-21 @ 07:59:42
Postat av: Karin

jepp den blev kanoners!!

Vaknade nyss o än så länge känner jag mej piggare. :) i´ll be back soooon:)

2009-01-21 @ 11:09:22
URL: http://zoad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0