Dagens

Gårdagens blev Baconlindan kyckling med grönsaksröra och kikärtor. Lät mycket det där men det blev jätte gott och jag tog lite av det jag hade hemma :)

Du behöver:
3 Kycklingfilér
2 paket bacon
Riven ost

1 burk krossade tomater
1 gul lök
1 morot
1 liten burk majs
1 liten burk kikärtor

Grönsaksbuljong, salt, peppar & maggi. o.. lite lite socker

Häll olja i en kastrull och lägg lök+hackad morot, låt puttra lite.
Häll i de krossade tomaterna och buljong + kryddorna, socker.
Låt stå på svag värme medans du steker kycklingen.

Dela kycklingfilérna i halvor. Skär därefter ett snitt mitt i och lägg i lite ost.
Linda bacon runt filérna och stek i olja ca 5 min på varje sida.

När du stekt kycklingen häller du i majsen och kikärtorna i "tomatröran". Rör om och lägg i en ugnsfastform.
Lägg kycklingfiléerna på och ställ in i ugnen 20-25 min ca 200c.

Gott gott i gott gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0