Dagens: Saffrans fisk

Idag har jag gjort Saffrans fisk med Spenatris.

Frostade ut frysen så tog lite av vad som fanns.

Du behöver:
Fisk filé
Jag tog 2 pangaseusfilé o 1 laxfilé
1 röd paprika
Färska champinjoner
Soltorkade tomater i olja
ica´s i glasburk är kanon goda!
Matlagningsgrädde
Färskost
typ, phiadelphia naturell
1-2 paket saffran
½-1 hönsbuljong
Salt, peppar, paprikakrydda

Till Riset behöver du:
Fullkornsris
1 stor morot
Spenat
fryst el färsk
Riven ost

Så här gör du fisken:
Tärna fiskfilérna i lagom stora bitar och lägg i en ugnsform.
Strö över de skivade champinjonerna, paprika + soltorkade tomaterna.
Blanda ihop matlagningsgrädde, färskosten, saffran, buljongen + kryddorna.
Häll såsen över fisken och grönsakerna.
In i ugnen i cs 20 min 200c.

Så här gör du riset:
Koka riset enligt förpackningen.
När det är ca 10 min kvar lägger du i moroten ganska grovhackad
När det är ca 5 min kvar lägger du i spenaten + riven ost.
Låt koka ihop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0