Fisk a la Karin

Nu har jag lagat en god och snabb fisk rätt som jag tänkte dela med mej av.

Du behöver:
Fisk, jag blandade lax och pangasius filé
1 morot
1 röd paprika
Purjulök
 
Grov hacka paprikan och purjolöken blanda med moroten som du hyvlar på längden. Lägg i en Ugnsform (eftersom jag bor själv och inte behöver laga så mycket brukar jag använda min avlånga sockerkaksform funkar perfekt!!)
Dela fiskfilérna på mitten och lägg dem på grönsakerna i formen. Salta och peppra fisken och krydda även med lite paprikakrydda och dill.

Såsen:
Blanda Matlagningsgrädde, en klick cremefraiche, lite sweetchilisås och riven ost. Krydda med salt, peppar, dill, paprika. Häll såsen över fisken i formen.

In i ugnen i ca 20-25 min.

Servera med kokta grönsaker och sallad. Jätte gott :)

 

Kommentarer
Postat av: Bob

Nice. Ser gott ut^^, ska prova nån gång,



//dreadman =P

2008-07-15 @ 02:33:22
URL: http://bobbosz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0