Dagens: Rödbetslåda med mozzarella och lite annat gott!

Igår gjorde jag en enkel och nyttig snabbrätt. Jag orkade inte handla så jag blandade lite av vad som fanns hemma. och resultatet blev kanon :) ! En riktig GI rätt blev det..

Detta behövs:
ca 5 rödbetor
2 stora morötter
1 burk bönor (vad som, jag tog black eye-bönor)
Mozzarella

Skala och koka några rödbetor så dom blir helt genomkokta.
Hyvla morötterna på längden och lägg i en smörad form.
Häll över bönorna.
Skiva rödbetorna och mozzarellan. Krydda mozzarellan med lite italiensk salladskrydda.
Lägg sedan varannan rödbeta och mozzarella som översta lagret.
In i ugnen 200 grader tills mozzarellan smällt.

Jag åt det tillsammans med stekt kycklingfilé i skivor.

Nyttigt och mättande !!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0